Please enable JavaScript in your browser to complete this form.
Edit Template

Koolitusasutuse eneseanalüüs ja kvaliteedi tagamise ülevaade 2025

1. Sissejuhatus

KoHo Koolituskeskus korraldab  täienduskoolitusi, mille eesmärk on toetada palliatiivse hoole vajadusega inimeste lähedasi, palliatiivravi ja -hoole osutajaid, sotsiaalvaldkonna töötajaid ja üldsust praktiliste teadmiste, oskuste ja hoiakute kujundamisel.
Koolituste korraldus põhineb Täiskasvanute koolituse seadusel (RT I, 30.01.2025, 2) ja Haridus- ja Teadusministeeriumi juhistel.
Koolituste keskmes on holistilisest inimkäsitlusest lähtuv hool ja enesehoid – need põhimõtted juhivad ka organisatsiooni kvaliteedijuhtimise süsteemi.

2. Kvaliteedijuhtimise põhimõtted

KoHo Koolituskeskus lähtub kvaliteedijuhtimises järgmistest põhimõtetest:

  • Õiguslik korrektsus ja läbipaistvus: kõik koolitused on korraldatud vastavalt kehtivatele õigusaktidele ning koolituse aluseks olevad dokumendid (õppekava, õppekorralduse alused, kvaliteedikord) on avalikult kättesaadavad.
  • Kaasatus ja tagasiside: osalejate tagasiside on keskne vahend koolituste kvaliteedi hindamisel ja arendamisel.
  • Professionaalsus: koolitusi viivad läbi vastava kvalifikatsiooni ja praktilise kogemusega koolitajad lähtudes tõenduspõhistest palliatiivse ravi põhimõtetest.
  • Jätkusuutlik areng: koolituste sisu ja metoodika uuendatakse regulaarselt, tuginedes osalejate vajadustele ja valdkonna teaduspõhistele praktikatele.

3. Koolituste kvaliteedi tagamise süsteem

3.1. Õppekavade arendamine

  • Kõik õppekavad töötatakse välja ja ajakohastatakse vähemalt kord aastas.
  • Arendamisel lähtutakse koolituste tagasisidest, kutse- ja valdkondlikest standarditest ning hoolekande- ja palliatiivravi valdkonna arengutest.

3.2. Koolitajate hindamine

Koolitajate pädevust hinnatakse nii osalejate tagasiside kui sisemise eneseanalüüsi kaudu. Koolitajate professionaalset arengut toetatakse eneseõppe ja erialaste täiendkoolituste kaudu.

3.3. Osalejate rahulolu ja õpiväljundid

  • Koolitustel kogutakse osalejate rahuloluhinnanguid ning analüüsitakse õpiväljundite täitmist.
  • Tagasisidevormid (paberkandjal ja/või digitaalselt) sisaldavad nii hinnangulisi kui avatud vastuseid, mis võimaldavad süvitsi mõista osalejate kogemusi.

3.4. Kvaliteedi parendamine

  • Kõik tagasiside analüüsid koondatakse kord aastas aruandesse, mille põhjal tehakse sisulised ja korralduslikud parendused.
  • Vajadusel uuendatakse õppekavasid, õppematerjale ja koolituskorraldust.

4. Eneseanalüüsi tulemused ja järeldused

KoHo Koolituskeskuse täienduskoolituste tugevused on:

  • väikesed grupid ja individuaalne tähelepanu;
  • koolituste õppijakeskne ja hooliv õhkkond;
  • praktiline ja kogemuspõhine õppemeetodika;
  • osalejate kõrge rahulolu ja usaldus koolitajate vastu.

Arendusvaldkondadena on seatud:

  • koolitusmaterjalide digitaliseerimine ja ligipääsetavuse suurendamine;
  • uute koolitusformaatide (nt veebiseminarid) arendamine;
  • koostöö laiendamine kohalike omavalitsuste ja sotsiaalvaldkonna asutustega.

5. Kvaliteedihindamise ja aruandluse protsess

Kvaliteedi hindamine toimub kord aastas, analüüsides:

  • osalejate rahuloluankeete,
  • koolitajate refleksioone,
  • õppekavade ajakohastamise tulemusi,
  • koolituste osalejate arvu ja tulemuslikkust.

Tulemused kajastatakse Koolitusdokumentide uuenduste logis ning vajadusel ka HTM-ile esitatavas aruandes.

6. Kokkuvõte

  • KoHo Koolituskeskuse koolituste kvaliteedijuhtimine põhineb inimväärikusel, professionaalsusel ja pideval õppimisel.
  • Koolitusasutuse eesmärk on tagada, et iga koolitus vastab seadusest tulenevatele nõuetele, osalejate ootustele ja ettevõtte põhiväärtustele, milleks on empaatia, eetilisus ja eneseväärikus.

Koduhospiits OÜ
Versioon 1.0 / november 2025
© 2025 Koduhospiits OÜ. Kõik õigused kaitstud.

Kodune hooldus ja abi Sinu kõigile vajadustele

Lahtiolekuajad

Koduhospiits OÜ
Reg kood: 14458636

© 2024 Koduhospiits