1. Sissejuhatus
KoHo Koolituskeskus korraldab täienduskoolitusi, mille eesmärk on toetada palliatiivse hoole vajadusega inimeste lähedasi, palliatiivravi ja -hoole osutajaid, sotsiaalvaldkonna töötajaid ja üldsust praktiliste teadmiste, oskuste ja hoiakute kujundamisel.
Koolituste korraldus põhineb Täiskasvanute koolituse seadusel (RT I, 30.01.2025, 2) ja Haridus- ja Teadusministeeriumi juhistel.
Koolituste keskmes on holistilisest inimkäsitlusest lähtuv hool ja enesehoid – need põhimõtted juhivad ka organisatsiooni kvaliteedijuhtimise süsteemi.
2. Kvaliteedijuhtimise põhimõtted
KoHo Koolituskeskus lähtub kvaliteedijuhtimises järgmistest põhimõtetest:
- Õiguslik korrektsus ja läbipaistvus: kõik koolitused on korraldatud vastavalt kehtivatele õigusaktidele ning koolituse aluseks olevad dokumendid (õppekava, õppekorralduse alused, kvaliteedikord) on avalikult kättesaadavad.
- Kaasatus ja tagasiside: osalejate tagasiside on keskne vahend koolituste kvaliteedi hindamisel ja arendamisel.
- Professionaalsus: koolitusi viivad läbi vastava kvalifikatsiooni ja praktilise kogemusega koolitajad lähtudes tõenduspõhistest palliatiivse ravi põhimõtetest.
- Jätkusuutlik areng: koolituste sisu ja metoodika uuendatakse regulaarselt, tuginedes osalejate vajadustele ja valdkonna teaduspõhistele praktikatele.
3. Koolituste kvaliteedi tagamise süsteem
3.1. Õppekavade arendamine
- Kõik õppekavad töötatakse välja ja ajakohastatakse vähemalt kord aastas.
- Arendamisel lähtutakse koolituste tagasisidest, kutse- ja valdkondlikest standarditest ning hoolekande- ja palliatiivravi valdkonna arengutest.
3.2. Koolitajate hindamine
Koolitajate pädevust hinnatakse nii osalejate tagasiside kui sisemise eneseanalüüsi kaudu. Koolitajate professionaalset arengut toetatakse eneseõppe ja erialaste täiendkoolituste kaudu.
3.3. Osalejate rahulolu ja õpiväljundid
- Koolitustel kogutakse osalejate rahuloluhinnanguid ning analüüsitakse õpiväljundite täitmist.
- Tagasisidevormid (paberkandjal ja/või digitaalselt) sisaldavad nii hinnangulisi kui avatud vastuseid, mis võimaldavad süvitsi mõista osalejate kogemusi.
3.4. Kvaliteedi parendamine
- Kõik tagasiside analüüsid koondatakse kord aastas aruandesse, mille põhjal tehakse sisulised ja korralduslikud parendused.
- Vajadusel uuendatakse õppekavasid, õppematerjale ja koolituskorraldust.
4. Eneseanalüüsi tulemused ja järeldused
KoHo Koolituskeskuse täienduskoolituste tugevused on:
- väikesed grupid ja individuaalne tähelepanu;
- koolituste õppijakeskne ja hooliv õhkkond;
- praktiline ja kogemuspõhine õppemeetodika;
- osalejate kõrge rahulolu ja usaldus koolitajate vastu.
Arendusvaldkondadena on seatud:
- koolitusmaterjalide digitaliseerimine ja ligipääsetavuse suurendamine;
- uute koolitusformaatide (nt veebiseminarid) arendamine;
- koostöö laiendamine kohalike omavalitsuste ja sotsiaalvaldkonna asutustega.
5. Kvaliteedihindamise ja aruandluse protsess
Kvaliteedi hindamine toimub kord aastas, analüüsides:
- osalejate rahuloluankeete,
- koolitajate refleksioone,
- õppekavade ajakohastamise tulemusi,
- koolituste osalejate arvu ja tulemuslikkust.
Tulemused kajastatakse Koolitusdokumentide uuenduste logis ning vajadusel ka HTM-ile esitatavas aruandes.
6. Kokkuvõte
- KoHo Koolituskeskuse koolituste kvaliteedijuhtimine põhineb inimväärikusel, professionaalsusel ja pideval õppimisel.
- Koolitusasutuse eesmärk on tagada, et iga koolitus vastab seadusest tulenevatele nõuetele, osalejate ootustele ja ettevõtte põhiväärtustele, milleks on empaatia, eetilisus ja eneseväärikus.
Koduhospiits OÜ
Versioon 1.0 / november 2025
© 2025 Koduhospiits OÜ. Kõik õigused kaitstud.